Spojení obcí s Prahou ohrožuje rušení linek: Problém nyní řeší obyvatelé Sulce a okolních obcí, neboť byl zrušen využívaný ranní spoj

před šesti měsíci  |  Zprávy |   0 komentářů

Louny, Sulec – Na dobré autobusové spojení s města, ať s Louny, Žatcem či Prahou spoléhají obyvatelé obcí, kteří tam jezdí za prací nebo do školských zařízení. Bohužel mnohdy se setkají s tím, že spoje jezdí v nevhodnou dobu, nebo jsou ze dne na den zrušeny.

 

S takovou situací se nyní potýkají obyvatelé Toužetína a okolních obcí. Kvůli zrušené lince Litvínov – Most – Louny – Praha dokonce vznikla petice, kterou její iniciátoři odeslali na krajský úřad. „Obracím se na Vás jako zástupce občanů obce Toužetín, Donín a Sulec, a dále jako zákonný zástupce své dcery, která dojíždí do školy v Praze, a žádám Vás, abyste se aktivně vložili do řešení situace autobusového dopravního spojení ze zastávky Toužetín-Sulec do zastávky Praha-Hradčanská a zpět. Jedná se nám o náhradní zabezpečení dopravního spojení linky č. 570940, kterou doposud zajišťovala společnost DP CITY,“ píše v petici Iveta Blahoutová z Toužetína.
Na této lince byla doprava zrušena v polovině října, bez náhrady, což způsobí značné komplikace občanům v dopravě do zaměstnání a do škol v Praze. „Jelikož dopravního spojení linky jsme nevyužívali jenom my jako občané obce Toužetín, ale i lidé z okolních obcí, a to k dopravení se do zaměstnání a do školy a zpět, žádáme tímto k vyřešení této nepříjemné situace, ať už převzetím této linky dopravcem, nebo dopravcem jiným,“ dodává iniciátorka petice.
O vyjádření jsme požádali provozovatele linky, od něj bylo sděleno, že provoz linky 570940 byl ukončen z ekonomických důvodů. „Spoj dlouhodobě vykazoval provozní ztrátu,“ řekl Vladimír Krátký ze společnosti DP City. K podpoře petice se přidaly také obecní úřady Toužetín a Panenský Týnec, ale také spoluobčané. Starostové těchto obcí odeslali dopis na odbor dopravy Ústeckého kraje. „Vnímám špatnou situaci v dopravní obsluze obcí, které přímo neleží na silnici I/7. Sám jsem oslovil dopravce, kteří svými spoji Panenský Týnec míjejí. Odpovědi, které jsem obdržel, jsem předpokládal. Pokud existuje možnost, rád bych pomohl tuto situaci řešit,“ uvedl v dopise Jiří Čížek, starosta Panenského Týnce. Spoj, který byl zrušen, využíval ke spojení s Prahou například také Jiří Brož z Toužetína. „K dopravě do zaměstnání jsem tímto spojem jezdil čtrnáct let. Myslím, že zlepšení situace by mělo být v zájmu úřadu i s ohledem na snížení nezaměstnanosti v našem kraji. Myslím, že protiargument, ať si každý zajistí dopravu do zaměstnání v Praze sám, neobstojí,“ uvedl obyvatel obce.
Pro občany obce Toužetín je nyní jediným autobusovým spojem do hlavního města spoj ze zastávky Sulec v 5.02 hodin. Při zpáteční cestě je situace obdobná, první spoj do obce jede kolem páté hodiny odpolední. Při stavbě obchvatu Sulce přitom bylo slibováno zachování dopravního spojení Louny – Praha se zastávkou v obci. „Od té doby jsou ale spoje omezovány,“ uvedl k problému Josef Novotný, starosta Toužetína. Situaci kolem špatného spojení obcí kolem budoucí dálnice s městy už řeší také krajský úřad, kam petice dorazila 2. listopadu. Řeší ji odbor dopravy. Ústecký kraj byl také informován, že soukromý dopravce se bohužel rozhodl omezit, tedy zrušit zmíněné spojení. „Kraj bohužel neměl žádné možnosti tomu zabránit. Spojení z obcí na Lounsku do hlavního města by mohlo případně vzniknout jen za finanční podpory nejen Ústeckého kraje, ale i dalších krajů na cestě až k cíli, tedy také Středočeského a hlavního města Prahy, které je také v pozici kraje. Prověříme postoj krajů k tomuto řešení, ale v současné době není ve finančních možnostech samotného Ústeckého kraje podporovat celou linku do Prahy,“ uvedla Lucie Dosedělová, mluvčí Ústeckého kraje. Podle jejích slov je také nutné uvést, že dálkovou dopravu by měl mít správně ve své kompetenci stát prostřednictvím ministerstva dopravy. Tomu to ale legislativa nyní umožňuje jen u vlaků, kde to řeší zajištěním rychlíků. V relacích, kde není železnice konkurenceschopná, jako je i v tomto případě Louny – Praha, toto stát nemůže a doprava tak zůstává jen v rukou trhu komerčních linek soukromých dopravců, které bohužel nejsou vždy zcela stabilní. „Náš kraj se tak pokusí iniciovat změnu, aby mohl stát v případě, že to není možné po železnici, objednat některá významná dálková spojení i pomocí autobusové dopravy,“ dodala.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: