Rozhovor s ministrem a senátorem Marcelem Chládkem. Jeho děti jej častěji vidí v televizi

před třemi roky  |  Publicistika |   0 komentářů
chladek-nahled Praha, Louny – Senátorovi za okres Louny a Rakovník a nedávno jmenovanému ministru školství, mládeže a tělovýchovy Marcelu Chládkovi jsme položili několik otázek:

Jak skloubíte funkci ministra a senátora?Určitě mi přibude práce a budu mít méně času na svou rodinu. 

Už dnes, když děti chtějí vidět tatínka, tak jim manželka pustí raději televizi. V senátu jsem do svého jmenování zastával funkce člena a předsedy školského výboru, v plném znění to byl Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice. Jak je z tohoto názvu zřejmé, agenda byla velmi široká. Jak funkce předsedy výboru, tak členství v něm jsem se musel po svém jmenování ministrem vzdát. Myslím si obecně, že je výhodou, když je člověk jak členem vlády, tak členem některé z komor parlamentu, protože může své návrhy podporovat i coby poslanec či senátor. Voličům mohu slíbit, že se budu obě funkce snažit vykonávat v plném nasazení, a – to je nutné zdůraznit – za jeden plat, protože toho senátorského jsem se vzdal.

Budete se více zajímat o rozvoj školství na severu Čech?

Především se chci zajímat o rozvoj školství v celé České republice. Jsou samozřejmě regiony, jejichž situace je o něco složitější, což je také oblast severu Čech. V rámci výkonu senátorské funkce jsem se snažil pravidelně navštěvovat školy ve svém volebním obvodě. V tom budu pokračovat i jako ministr školství. Severočeský region má mou plnou podporu. A není to jen tím, že se zde nachází můj volební obvod, ale hlavně tím, že jsem přesvědčen, že si tento region zaslouží větší podporu od ministerstva a centrální vlády.

Co bude pro vás v nové funkci ministra školství prioritou a na co se hlavně zaměříte?
Prioritou je v současné době kompletace programového prohlášení vlády v oblasti školství. Jsem velmi rád, že se nám podařilo vyjednat maximum z programu ČSSD. Ještě před volbami jsem představil několik programových priorit pro české školství, z nichž se většina v programovém prohlášení objevuje. Je to například finanční stabilizace resortu, zefektivnění čerpání peněz z fondů EU, ale stejně tak náprava státních maturit anebo modernizace škol a školek, jejich rekonstrukce a vybavení. Platí samozřejmě nesouhlas s jakoukoliv formou školného na veřejných vysokých školách. Pro mne osobně je prioritou snaha o to, aby měl každý občan České republiky přístup ke kvalitnímu vzdělání.
Děkuji za odpovědi.

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: