Návštěvnost památek stoupá i díky turistické kartě, myslí si ředitelka destinační agentury Dolní Poohří Libuše Novotná Pokorná

před čtyřmi měsíci  |  Rozhovory | Zprávy |   0 komentářů

 

poohri-dsc-3027-nahled Představte nám náplň služeb agentury Dolní Poohří a vysvětlete jaký je jejich přínos pro region?
Destinační agentura Dolní Poohří se stará zejména o marketing regionu, který pro specifikaci čtenářům se nachází v jižní části Ústeckého kraje na území okresu Louny a části okresu Chomutov. Kromě marketingu se snažíme o management a koordinaci aktivit a spolupráci s organizacemi působícími v cestovním ruchu. Hlavním přínosem by měly být stoupající počty turistů, což se v posledních letech skutečně děje. Samozřejmě, že to není práce jen naší agentury, ale všech, kteří se starají o vše zajímavé, co Dolní Poohří nabízí od památek, hradů, zámků, muzeí přes přírodní zajímavosti až po konání různých akcí.

 

 

Kdy a kde bude v letošním roce zahájena turistická sezóna?
Turistickou sezonu v letošním roce zahájíme pochodem nebo projížďkou z Klášterce nad Ohří do Kadaně po cyklostezce č. 6 – Ohře. Zároveň představíme nový produkt pro děti a rodiny, kterým je dětská postavička Ohřinka. Ta bude společně se svými kamarády z vodní říše provázet účastníky po celé 9 km trase, kde na ně čeká šest zastávek s plněním úkolů. V Kadani před hotelem Split se uskuteční křest prvního dílu série Putování s Ohřinkou, vystoupení hudební kapely BrassBand, pohádka nebo rukodělné dílničky. Vše vypukne v 10.00 hodin pro pěší a v 11.00 pro cyklisty. Program v Kadani je naplánován od 13.00 až do 15.30. Pro účastníky je připravena i kyvadlová doprava. Další informace budou na našem webu www.dolnipoohri.cz.
Jistě máte pro letošní rok naplánované nové akce, jaké jsou ty nejdůležitější?
V letošním roce máme tři nejdůležitější a to je regionální konference cestovního ruchu Stop and Stay, která se koná v Klášterci nad Ohří a je určena jak odborníkům v cestovním ruchu, tak i široké veřejnosti. Dále již zmiňované zahájení turistické sezony a poslední akcí jsou oslavy řeky Ohře, které se připravují na 29. července do Žatce. Kromě těchto stěžejních ještě plánujeme pro veřejnost výlety k německým sousedům a to v rámci přeshraničního projektu Euroregionu Krušnohoří.
Jak se osvědčila turistická karta Dolního Poohří? Bude vystavována zájemcům i tento rok? Stoupla návštěvnost atraktivit zapojených do projektu?
Turistická karta Dolního Poohří začala fungovat v loňském roce a bude i v letošním. Domníváme se, že i díky ní stoupá návštěvnost zapojených subjektů, kterých je osmnáct a návštěvník díky ní získá slevu na vstupné nebo má 1+1 zdarma. Zároveň je karta slosovatelná, takže když pošle alespoň deset razítek navštívených míst, může vyhrát zajímavé ceny. Letos bude karta dána do oběhu během dubna s platností do konce října.
Která místa v regionu turisté v uplynulém roce nejvíce navštěvovali?
Největší návštěvnost tvoří vždy tradiční akce jako Císařský den, Letní lounské vábení nebo Dočesná, ale také Novohradská pouť na zámku v Jimlíně nebo Radonické májové slavnosti. Vysokou návštěvnost měly zejména zámky a to Stekník, Nový Hrad Jimlín a Krásný Dvůr. Také městská infocentra hlásí vyšší návštěvnost. To vše nás velmi těší, ale přispívá k tomu i nestabilita ve světě, proto lidé zůstávají doma a vyhledávají aktivity ve svém okolí.
Spolupracujete s nějakými zahraničními partnery, jaké jsou přínosy této spolupráce?
Partnerská spolupráce je v tuto chvíli velmi intenzivní, protože máme podpořen česko-německý projekt Euroregionem Krušnohoří. Na začátku roku jsme díky němu byli na veletrzích v Chemnitz a Drážďanech a budou se organizovat zmíněné výlety pro veřejnost. Za tuto kooperaci jsem moc ráda, protože zejména němečtí turisté ze sousedního Saska tvoří největší podíl návštěvníků ze zahraničí.
Produkty s certifikátem „Poohří regionální produkt“ musejí jistě splňovat určité podmínky, můžete nám přiblížit, jak prodejce certifikát získá a co vše musí jeho výrobek splňovat? Mohou se ještě přihlašovat případní další zájemci?
Výzva pro přihlášení uchazečů o značku „Poohří regionální produkt®“ byla uzavřena 20. března a nyní nastává proces administrace a rozhodnutí o udělení, které proběhne 30. března.  V tuto chvíli máme přihlášeno 7 žádostí a to v kategorii regionální výrobek, zážitek a služba. Všichni musí splnit několik podmínek. Hlavní jsou původ surovin z regionu, mimořádná kvalita, šetrnost k životnímu prostředí, jedinečnost ve vztahu k území – vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin. Cílem značení regionálních produktů je zviditelnit region a pomoci zdejším výrobcům a poskytovatelům služeb. Značka však usnadní orientaci především zákazníkům. Do této chvíle máme značeno 16 produktů a další výzva se chystá na podzim letošního roku.
Kde všude jste region Dolní Poohří minulý rok prezentovali a kam se chystáte v tom letošním?
Dolní Poohří prezentujeme různými aktivitami. Počínaje veletrhy v tuzemsku – Praha, Jablonec nad Nisou, Plzeň přes zahraniční – Drážďany, Lipsko. Dále na lokálních akcích jako Radonické májové slavnosti, Slavnosti cibule a další. Přes prezentaci v časopisech, denících či na webových stránkách a sociálních sítích. Samozřejmě asi největší náklady jsou na vydávání propagačních materiálů. Prezentace v letošním roce je v podobném duchu a k tomu všemu se prezentujeme i na akcích, které pořádáme my sami a ty stěžejní již byly již zmíněny a na které všechny srdečně zveme.

 

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: