Dvě plánované křižovatky na budoucí dálnici nebudou

před měsícem  |  Zprávy |   0 komentářů

Louny (lus) Projekt budoucí dálnice D7 Praha – Chomutov čekají změny. Týkají se budoucího rozšíření rychlostní silnice na čtyři pruhy a s tím související současné křižovatky Louny střed a plánované mimoúrovňové křižovatky u Smolnice. Navíc ani termín dokončení dálnice, tedy rok 2023, není úplně pevný.

 

Mimoúrovňové křižovatky nebudou
Při rozšiřování obchvatu se ani jedna z mimoúrovňových křižovatek stavět nebude. Křižovatky, které jsou zakresleny v projektu dostavby D7, byly zrušeny z důvodu nedostatečné vzdálenosti sousedních mimoúrovňových křižovatek. „Ministerstvo vnitra nepovolilo odchylné řešení s odvoláním na bezpečnost dopravy,” vysvětlil Jan Studecký, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR s tím, že u nově budovaných dálnic je požadována mezi dvěma mimoúrovňovými křižovatkami minimální vzdálenost čtyři kilometry. Výjimka je možná pouze pro významná sídla, která mají více než 30 tisíc obyvatel. To v případě Loun není, neboť zde žije zhruba dvacet tisíc obyvatel.
Důvodem je blízkost jiných křižovatek
Obě křižovatky byly ze stavby vypuštěny z důvodu nedostatečné vzdálenosti od sousedních mimoúrovňových křižovatek, tedy od Louny východ a v případě Smolnice také od plánované mimoúrovňové křižovatky u Panenského Týnce. „Zatímco u obchvatu Loun se s redukcí křižovatek počítalo už delší dobu, křižovatka u Smolnice vypadla z projektové přípravy nedávno. Ministerstvo vnitra nevydalo souhlas s odchylným řeše-ním od platné normy. Je proto definitivní, že křižovatka u Smolnice nebude realizována. Místní samosprávy jsou s touto informací seznámeny a nemají s ní problém,” dodal mluvčí ŘSD. V obou případech zůstane místo mimoúrovňové křižovatky jen mimoúrovňové křížení, které zajistí obsluhu přilehlých lokalit a obcí. Příjezd bude řešen stávajícími komunikacemi z přilehlých mimoúrovňových křižovatek.
Louny střed v projektu není
Řidiči, kteří budou chtít najet na dálnici nebo z ní naopak vyjet, budou muset využít jinou cestu. V případě cesty do Cítolib a středu Loun to bude křižovatka Louny východ. Současná křižovatka Louny střed bude totiž po dokončení dálnice zrušena. Zůstane prosté křížení silnic. D7 je nově vedena jako dálnice druhé třídy. Příslušná norma a zákon o pozemních komunikacích nedovoluje řešit sjezdy na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla, veškerá napojení musí být řešena jen v rámci mimoúrovňových křižovatek, vysvětlil důvody J. Studecký. V případě křižovatky u Smolnice bude vedena paralelní silnice s budoucí dálnicí, která řidiče přivede buď ke křižovatce Louny východ, nebo Panenský Týnec.
Dostavba v 2023 není jistá
Zmíněné úseky, rozšíření obchvatu Loun a Chlumčany Sulec, chce ŘSD stavět v letech 2019–21. Stejně tak i rozšíření obchvatu Panenského Týnce na čtyři pruhy. Dostavba dálnice D7 z Prahy do Chomutova je plánována na rok 2023, což slíbila i česká vláda. Ani tento termín však v současné době nevypadá reálně. Dálnice je důležitou spojkou okresů Most, Chomutov a Louny s hlavním městem. Kromě řidičů, kteří ji využívají například denně k cestě za prací, na ni netrpělivě čekají také zahraniční investoři. Přípravu některých úseků dálnice brzdí nové posuzování vlivů na životní prostředí, navíc není jasné, kde se na dostavbu dálnice vezmou peníze. Odhadované náklady na dostavbu šesti úseků D7 jsou vyčísleny na zhruba na deset miliard korun, počítá se s financováním z národních zdrojů. Z více než 80 kilometrů dlouhé dálnice, která se začala plánovat už v šedesátých letech minulého století, zbývá dodělat zhruba 37 kilometrů.
Stavbu zdržují výkupy pozemků
Podle ŘSD je plánovaný cíl dostavby stále rok 2023, ale s riziky, která mohou termín negativně ovlivnit. „Jedná se o majetkoprávní vypořádání pozemků a také jednání o kompenzacích a výjimkách v případě vlivu na zvláště chráněné druhy rostlin a živočichů,“ nastínil problémy mluvčí ŘSD. Kvůli zastaralému dokumentu EIA, který posuzuje dopady a vliv stavby na životní prostředí, se například odložilo rozšíření obchvatu Loun na čtyřproudovou dálnici. Nyní se zpracovává revizní biologický posudek.
Zdržení nastalo také u úseku kolem Panenského Týnce, kde stát stále nemá vykoupené pozemky. ŘSD nabídlo pomoc při vyjednávání s vlastníky obce podél dálnice, stejně jako město Louny a spolek Za dostavbu D7. V současné době je hotová dálnice z Prahy do Slaného, dvoukilometrový obchvat Sulce na Lounsku a úsek z Bitozevsi na Žatecku do Chomutova. V současné době se staví navazující úsek Bitozeves – Postoloprty, který by měl být hotový příští rok na jaře.
Hotové úseky:
<Praha – Slaný (výstavba v 70. a 80. letech 20. století)
<obchvat Sulce na Lounsku (výstavba 2008 – 2009)
<Bitozeves – Chomutov (výstavba 2008 – 2013)
Co se staví:
Postoloprty – Bitozeves (výstavba 2016 – 2018)
Úseky, jež je třeba dostavět:
<rozšíření obchvatu Postoloprt (po roce 2020)
<rozšíření obchvatu Loun (2019 – 2021)
úsek u Chlumčan (2019 – 2021)
<rozšíření obchvatu Panenského Týnce (2019 – 2021)
<rozšíření úseku Slaný – Panenský Týnec (po roce 2020)

 

 

Sdílet: Facebook

Tisknout článek

0/5 bodů (0 hlasování)

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Váš komentář

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Potvrďte, že nejste robot: